pátek 24. března 2017

Zakládám mikrovinici III - přípravy a nákup sazenic

Jamile se koncem února trošku oteplilo a já ostříhal révu, co mám u zdi, přišel na řadu druhý řádek mé mikrovinice. Opět jsem postupoval stejným způsobem, vyměřil jsem si řádek 10m dlouhý v rozteči od předchozího 2m.
Rozteč řádků je rozhodujícím faktorem pro výšku budoucí vinice - čím větší rozteč řádků, tím vyšší může být listová stěna a ve finále i počet hroznů na letorost. Díky té vysoké listové stěně, která hrozny pak bez problémů vyživí.
Obryl jsem na šířku 60cm, na jednu stranu jsem vyházel hlínu z hloubky 40cm, prostě tu úrodnější část. Na obrázku je i vidět řádek z podzimu (napravo)
Na druhou stranu přišla hlína z hloubky asi 40 - 70cm, ta méně úrodná.
Na dno jsem pak naházel Cererit a navozil několik koleček kompostu.
Pak zaházet - dolů přijde úrodná půda, nahoru pak přijde hlína, co byla původně vespod.
Tím bude mít réva zaručen dostatečný přísun živin na dlouhou dobu dopředu.
Půda připravena, hurá!

Teď na nákup sazenic Révy.
Už nějakou dobu jsem sledoval stránky Bílovínu - http://www.sazenice-revy.cz/
A chystal výlet do Velkých Bílovic pro sazenice. Odolné a stolní odrůdy jsou každoročně velmi brzy vyprodané. Cena je přiměřená cca 37kč za moštové a 50kč za stolní odrůdy.
Já dlouho rozmýšlel jakou odrůdu pro svoji mikro vinici vyberu. Chtěl jsem odrůdu odolnější, moštovou a mám rád Ryzlinkové typy vín. Takže z dlouhodobého hlediska u mě vítězí Hibernal. Mám ale trošku strach z toho že u mě nestihne dozrát a byla by to pak vinice na prd. Takže někonec jsem se rozhodl pro 10 sazenic Hibernalu a zbytek vzít jako test jak se u mě bude dařit dalším odrůdám. (mikrovinici mám u Brna, v nevinařské obci, v nadmořské výšce cca 270 - 300 m.n.m.)

Nakonec jsem byl tak nervózní, že mě vyprodají mnou vybrané odrůdy, že jsem pro sazenice vyrazil hned začátkem Března. Dokonce jsem narazil ještě na jednoho prodejce sazenic z Dyjákoviček, který měl přesně to co jsem chtěl  - http://www.sazenice.prodejce.cz/  Měl jsem cestu kolem Znojma a tak to bylo kousek. Cena příznivá cca 35kč za sazenici.
Nakonec jsem pořídil moštové:
10x Hibernal
2x Malverina
2x Mery
2x Savilon
2x Sevar
Stolní:
2x Krystal
1x Phoenix
1x Early Seedless

Sazenice měli v Dyjákovičkách opravdu pěkné, uložené v obrovských sklepních prostorách v místním kopaném písku, naroubované, zavoskované.

Doma jsem pro sazenice zhotovil popisky, to je důležité, jinak nevíte co kde máte.
Sazenice jsem namočil do kýble s vodou a hurá druhý den sázet!

Žádné komentáře:

Okomentovat