čtvrtek 22. září 2016

Zakládám mikrovinici II

Konečně jsem se dostal k tomu něco málo pokročit s přípravami. Včera odpoledne se mi podařilo navozit asi 5 koleček kompostu a rovnoměrně rozprostřít na dně jámy.


Pak mě zastil krátký déšť. Ale nelenil jsem a ihned po dešti jsem do jámy nahrnul úrodnější polovinu hromady. Úplně zadarmo to nebylo, je potřeba odstranit kořeny pýru a jiných plevelů, ať to nemají tak jednoduché. Sem-tam naplocho lopatou rozbít tvrdou hrudu hlíny a člověk se u toho docela hezky zapotí. Co mě trošku překvapilo je, že potom co jsem jámu zasypal úrodnou půdou, na tu neúrodnou moc místa nezbývá. Jasně, hlína ještě trošku poklesne, je teď krásně prokypřená. Ale rozhodně mě to utvrdilo v tom, že 60cm hluboká jáma je tak akorát a hlouběji to nemá smysl. O pár dní později se dostávám i k zahrnutí - vzniká takový malý kopeček. Jakmile bude trochu času, tak se pustím i do druhého řádku!

Žádné komentáře:

Okomentovat