pondělí 19. září 2016

Znojemské vinobraní

Tak se mi po delší době podařilo navštívit Znojemské historické vinobraní. Mimo jiné jsem ochutnal cca 6 vzorků burčáku, který zde nabízely jak oficiální mázhauzy, tak i vinárny a podloudné stánky. Jen mi bylo s podivem, že se na takto velké akci objeví i stánek s nápisem "Burčák od vinaře" - No to je mi překvapení!
Já se raději podloudným stánkům vyhnul a zamířil rovnou do mázhauzů. Tam jsem našel skvělý burčák od Lahoferu (Muškát), Znovínu (Müller Thurgau) a od Vinic Hnanice(Muškát).
Bohužel jsem však také ochutnal burčák od Vinařství Lambeck - Müller Thurgau BIO. Snažili se nápisem "BIO" nejspíše zakrýt to, že jejich Burčák nejen, že neměl odpovídající barvu, spíše jako jablečný mošt. Ale také tak chutnal! Nemyslím, si, že by měli odvahu nabízet pod napisem Burčák nefalšovaný Jabčák, ale čím to mohlo být? Mohl burčák chytnout jablečné kvašení? To by mě tedy zajímalo..

Z vín, která se zde dala zdegustovat u jednotlivých Vinařství, nebo třeba ve stánku VOC Znojmo mě pak nejvíce zaujal polosladký Kerner 2015.

Kerner 2015
Vinice Hnanice

Polosladké
Víno s přívlastkem VÝBĚR Z HROZNŮ (Panenský sběr)
Vinařská obec HAVRANÍIKY
Viniční trať STARÉ VINICE

Kyseliny 7,1 g/l
Zbytkový cukr 38,8 g/l
Bezcukerný extrakt 35,5 g/l
Alkohol 11,5%



Když jsem se při odchodu z vinobraní rozhodl láhev zakoupit, podařila se mi drobná záměna. Kerner jsem koupil ,ale polosuchý namísto polosladkého. V druhém mázhauzu vinařství Vinice Hnanice měli holt trošku jiný výběr a především i jiný Kerner..

Poslední, co bych chtěl z návštěvy Znojma vypíchnout, je velmi krásná Rajská Vinice, kterou spravuje Lahofer. V roce 2011 a 2012 zde nasadili cca 0,2ha Sauvignonu, Veltlínského Zeleného a Ryzlinku Rýnského. Založena byla v místě prastarých vinic, které zde byli před několika staletími. Vedení révy je "na hlavu" a vyvazována je u dřevěných kůlů, tak jak to kdysi bývalo. Během vinobraní jsem se jal drobného průzkumu, ale jelikož byla tma, moc jsem toho nevyzkoumal :-) Snad jen to, že si tam museli pěkně máknout, především s terasováním. Půda je krásně kamenitá a částečně sprašová (to snad nelžu!). Réva je stříhána na hlavu cca 15 cm nad zemí, takže je určitě velmi důležité, aby zde nerostla žádná tráva, ani plevel. Jinak by pak mohla jít veškerá úroda do háje. Na jaře z hlavy vyrostou letorosty a ty se těsně před kvetením musí všechny obejít a přivázat k dřevěnému kůlu. Poměrně pracné vedení se snad vyplatí!



Přidávám ilustraci ze stránek Lahoferu, jak je to tam krásné.

Žádné komentáře:

Okomentovat