středa 19. října 2016

Jak mi roste Bianca

Na jaře roku 2015 jsem k jižní zdi nasadil dvě hlavy révy vinné odrůdy Bianca. Bianca je velmi ranná odrůda, kterou lze bez větších problémů pěstovat i v nevinařských oblastech. Vyznačuje se velmi dobrou odolností vůči chorobám a tak ji lze bez potíží udržovat bez chemické ochrany.

Poměrně hezký, detailní popis najdete třeba na Wikipedii:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bianca_(odrůda_révy_vinné)

Já Biancu nasadil k jižní zdi zároveň s drenáží, kterou bylo nutné udělat, aby mi zeď nevlhla a neopadala. Ke drénážním pracem jsem použil nopkovou fólii k odvětrávání zdi, netkanou textilii ze strany trávníku proti prorůstání a zasypal starou škvárou, vršek pak štěrkem.




V místě, kde jsem zasadil Biancu jsem vykopal jámu hlubší a udělal ohrádku z cihel do které jsem nasypal kompost. Nahoru pak osadil starou komínovku a vysypal hlínou. Tím by mělo být zaručeno, že bude mít réva dole dostatek zásob na příští roky a zároveň mi nebude vlhnout zeď při případné zálivce.

Na první fotce Bianca čerstvě zasazená kontejnerovaná sazenice 22.5.2015.
Na druhé fotce Bianca o 3 týdny později 12.6.2015.



Bianca lehce zastíněná Slunečnicí bez problémů vyšplhala do 2 metrů výšky.
Pro pnutí jsem natáhl vodorovný drát až ke střeše. Foto z 9.9.2015


Příště přiložím fotky jak mi Bianca rostla letos.

Žádné komentáře:

Okomentovat